söndag 25 maj 2014

Sovmorgon, blommor & gräddglass!

Idag slog jag upp ögonen strax innan halv nio och konstaterade att jag vaknade först!!! Till och med vår lilla väckarklocka sov som en gris :-) Vi drog oss lite innan vi knatade upp och fick på kokar'n, för se, kaffe de kan man ej leva utan ;-) Satt och lyssnade lite slött på nyhetsmorgon och irriterade mig lite på allt snack om morsdag , tänkte väl som så, att jag blir ju inte firad så sluta snacka ;-)

Skickade ett grattismeddelande till min mor, den bästa i världen <3 ! Sen så dök min äldste son upp med blomma och lotter :-) Blev så glad, så glad att det var nära tårarna!<3  Fick ett sms från Smålandssonen och det värmde skönt i mammahjärtat <3 Tredjesonen som varit borta över helgen ringde när han satt på bussen och grattade, han dök upp en sväng senare och kramades , goungen <3

Småbarnen var också lite gulliga, när de förstod att det var något särskilt med dagen så skulle de har skjortor på sig , gospluttar <3

Jag stoppade in en ytterfilé i ugnen och sen stack vi och röstade i EU-valet! När vi kom tillbaka var den nästan klar och jag stekte lite champinjoner och fixade pasta , grönsaker och sås till! Sen var det bara att kalasa på :-) Efter maten passade jag på att plantera lite blomskott, när jag hade hjälp att få ut en jordsäck! Orkar ju inte med allt för tunga lyft.

Knotten var för jäkliga att bita så vi flydde in och gjorde gräddglass, mmm! Enkelt och gott med få ingredienser : äggula, grädde, socker/sötning och lite vanilj ! Ja detta blev en go dag, men nu får jag sluta för händer och fingrar värker. Kramar på Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar