måndag 12 maj 2014

Snurrar

Ikväll börjar tankarna snurra redan innan jag släckt lampan , massa tankar som ska vridas och vändas! Varför kan det inte bara vara lugnt i hjärnan, varför ska jag fundera, filosofera och älta både det ena å andra?

Jag misstänker att det handlar om att acceptera att allt inte är som förr, jag försöker, men nja, det är inte helt enkelt! Rent förnuftsmässigt är det enkelt, men icke känslomässigt. Jag får försöka göra upp med de där känslorna så att jag får sova ifred ;-)

Livet blir aldrig riktigt som man tänkt sig eller som man trott, mycke blir så mycket bättre och lyckligare än man trodde att de kunde bli :-) En del blir så mycke svårare och tuffare än vad man någonsin kunde ana! Det är väl detta som ÄR livet?! :-)

Mitt liv är till största delen bra och kommer att bli ännu bättre bara jag accepterar det faktum: Att nu är det som det är, jag kommer att få leva med fibromyalgi! Och jag FÅR leva!! :-) Det kommer att göra ont både i kropp och själ ibland,  men jag ska leva mitt liv på allra bästa sätt :-) Fast det kanske dröjer ett tag innan jag kommer på vilket som är det bästa sättet ;-)

Ja vänner , detta var väl bland det svamligaste ni läst på länge? ;-) Måntro John blund kommer efter detta? Hoppas ni andra får besök av killen med sovgruset, Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar