söndag 11 maj 2014

Ännu en helg!

Ja men kära nån vad tiden går fort, den här helgen har bara svischat förbi! Veckan som gått har varit ganska intensiv med många "vårdbesök" och ett utvecklingssamtal i skolan! Jag känner att ja har skruvat upp tempot lite , kör lite hårdare än jag orkar, så nu måste jag lugna ner mig så det inte havererar igen!!

Sjuåringens utvecklingssamtal gick fint, han har gjort framsteg och hänger med, men han är inte så noga med att sitta stilla och lyssna eller jobba i sin bok ;-) han tycker bäst om att ha rast å vara ute och klättra i träden! :-)
Denne sjuåring var som galen i fredags, han skällde, bråkade och var arg å frustrerad! Fick inte ordning på vad allt handlade om. Men vi fick dela på barnen så att lillkillen fick följa med pappa ut i traktorn och den större fick vara med mig och laga mat. Han känner sig duktig när han hackar grönsaker och rör i grytan! Då där i bland grytor och knivar så kunde han iallafall tala om att det hade varit livat på skolan och att han hade tjafsat med några kompisar. Skönt att få ur ungen vad det handlade om till slut!

Igår var mina föräldrar här hela eftermiddagen och vi hade så gött :-) Idag har vi gjort ett rejält ryck med ommöblering på övervåningen så att småbarna ska kunna få varsinna rum så småningom, tonåringen var här och passade sina småbröder medans vi grejade:-)

Imorgon ska jag försöka att göra inget alls ;-) Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar