tisdag 27 maj 2014

En tur på tu man hand

Igår så hintade jag lite till maken , att vi skulle kunna åka till Bergvik och käka lunch om det blev regn idag.... Idag så regnade det inte..... så ja, ni förstår, inget regn , ingen lunch! Döm då om min förvåning när maken lite full i f-n säger :  jag tänkte att vi kunde åka till Karlstad och titta på maskiner ;)  Ja visst säger jag , för det betydde att jag fick gå och shoppa kläder medans han åkte på maskinfirmor , sedan så gick vi och käkade ihop :)) Hur gôtt som helst och energigivande var detta!
Jag handlade en hög med sköna vardagskläder på HM: trikåkjolar , t-shirts , linne , tights och bh:ar! På Indiska hittade jag en klänning för 99:-
STELLA klänning svart

Bilden på klänningen "stal" jag här! 
Jag kommer nu hädanefter alltid att gå i en sådan här tantklänning, jag är från och med nu en tant ; ))

Igår förmiddag var jag hos kuratorn och pratade igen och detta är ingen dum grej , att öppna sig lite för någon som har total tystnadsplikt, men jag väger orden ganska noga, är rädd för att ösa på så att jag far illa av det! Låter ju som om jag skulle ha en massa skit i ryggsäcken ,  men det har jag inte , bara en massa instängda känslor av olika slag , mest ilska eftersom jag nog är den mest konflikträdda människa man kan hitta....

Imorgon är det dags för avspänning och massage , gillar , gillar :)) Något som jag däremot inte gillar så är det arbetsterapeuten , hon går på i ullsockorna och pratar som en kulspruta ..... Jag ska göra veckoschema , jag ska se till att jag har en dag ledigt i veckan, jag ska ha familjeråd och jag vet inte allt!!! Undrar om människan har varit i närheten av livet i allmänhet och barn/familj i synnerhet ??? Detta ska jag be att få slippa , för det snarare stjälper istället för att hjälpa.

Nog om detta! God Natt på Er alla där ute, Kram!

1 kommentar:

  1. Det där känner jag igen..... kanske man skulle behöva besöka en kurator någongång.
    mmm massage det är verkligen skönt, skulle verkligen behöva det oxå!!! Det brukar alltid vara jag som får massera andra (dom säger att jag är bra på det...?) men får sällan något tillbaka :( Skulle behöva gå till någon proffisionell (hur fa....n stavas det???)
    Kram!

    SvaraRadera