lördag 3 maj 2014

Sköna maj ?



April månad har tagit slut och sköna maj har tagit över , men så väldigt skön tycker jag inte att den har varit hittills , kallt och blåsigt , brrr!! Men jag hoppas det vänder snart , för sol och värme mår min kropp väldigt bra av : )

Försöker komma på om vi gjort nåt särskilt de senaste dagarna , men det är nog jordbruket som har dominerat , snart så lugnar det ner sig , snart!! Men på första maj så var bror , svägerska och brorsonen här och sällskapade oss , mycket trevligt och mysigt , vi trivs bra i varandras sällskap. Äldsta sonen var också hemma då : ))
 Igår kväll kom tonåringen inramlande , han hade cyklat från busshållplatsen 4 km bort , så han kom in till oss istället för cykla två km till , till sin pappa ; ) I morse var det två småkillar som blev glada när de upptäckte en storebror hemma : ))

Tonåringen cyklade vidare frampå förmiddan och vi for till stan för att handla och hämta ut medicin , hade bara en tablett kvar i asken , lite klent ifall man skulle slarva bort den eller nåt. Väl hemma lunchade vi på rester och barnen gick sen ut för att leka , slåss och fajtas..... Orkade inte få så mycket gjort, seg , seg , kokade kaffe å hinkade i mig , ja , det piggade väl upp en stund. Eftermiddan kändes lång , men gick desto fortare när storpojken kom hem och var hungrig ; )) Efter att han fått lite käk så gick vi ut å knallade lite med småkillarna , pysslade lite med gungorna så att de små kan roa sig med dem.


Oj, sen var det plötsligt dags att fixa kvällsmat , det blev flintastek grillad i ugnen , hemgjord vitlöksmajjo , grönsaker och pasta ( ingen pasta för mig , så klart ).  Klockan sju åkte lillkillen i säng och han somnade strax innan klockan åtta och då var det dags för mys med sjuåringen :)) Han vill se på dessa gladiatorerna på fyran , och i kväll tror jag han tyckte det var extra mysigt när han fick sitta emellan mig och storpojkens flickvän , vi satt under varsin filt alla tre och glodde på tv :))

Googlade lite bilder på coffee pot = kaffepanna , många kul bilder hittade jag :) Den översta pannan är nog tillräcklig åt mig ; )) Å den nedre bilden var ju för skön :))


Detta var ett långinlägg , hoppas ni hade tröken att läsa det , kula att skriva iallafall :)
Kram på Er
♥♥♥♥♥





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar