fredag 9 november 2012

Måndag och fredag

Ibland tror jag att veckorna bara består av måndagar och fredagar , det bara svichar iväg liksom , måndag , fredag , måndag , fredag ; ))  Vad har vi gjort ?  De vanliga vardags-köret skulle jag tro... Igår var jag iväg till öppna förskolan med lill-killen , något som han gillar skarpt : ))
Idag har min bror , svägerska och lill-kusinen varit hos oss , det är alltid lika roligt att träffas !

Jag har hållit på med lite experiment i köket , lchf-bak , vad annars? ; ) En del bättre , en del sämre ! Ofta är det många dåliga recept ute på nätet , det ser gott ut men smakar......urk?

Men en sak som ofta blir gott så är det olika frö-kex / knäcke. Ett recept som jag hittat någon stans som är både enkelt och snabbgjort är det här :

1 ägg
1 dl finriven ost
1,5 dl sesamfrö

Detta blandas väl i en bunke , smetas ut till en mkt. tunn kaka på en plåt med bakpapper . Grädda i 175 grader i 15 minuter! Ta ut plåten ur ugnen och vänd kakan och skåra den i lagom rutor , sätt tillbaka plåten i ugnen och stäng av värmen , låt kexen / knäcket stå kvar att torka på eftervärmen ! KLART :-)

Detta är riktigt , riktigt gott! Jag har testat med lite olika ost och tycker att mild ost , typ hushåll är godast , sedan kan man också använda lite olika fröer , blanda olika sorter osv. strö gärna lite flingsalt på smeten innan den gräddas :)

Och nu : Ha en skön helg ♥

~*~*~*~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar