måndag 12 november 2012

Det går sakta....

.....men säkert åt rätt håll med min viktminskning : ) De senaste sju månaderna har jag i genomsnitt gått ner ett kilo i månaden ! Så nu måste jag väl påstå att lågkolhydrats kost fungerar !! Fortsätter det i den här takten kan jag ha kommit till mitt mål om ett halvår....nu kommer ju en massa helger i vägen men om man väljer smart så kan det gå vägen i alla fall : )

Under det senaste halvåret har jag mer och mer lärt mig vad jag kan äta och inte äta , har också lärt mig att enstaka avsteg gör inte så mycket för vikten , däremot får jag nästan alltid riktigt ont i magen om jag ätit något med mycke socker eller vetemjöl i ! Med det i bakhuvudet är det lättare att tacka nej till olika godsaker .

Sedan är det ju väl , att jag som ni ser här på bloggen , har hittat några goda ersättare som jag kan sätta i mig utan att må dåligt , för ibland vill man faktiskt FIKA ! så det så ; ))

Ett litet aber i det hela är att jag inte får med mig familjen på lchf-tåget , men det kanske kommer nån gång ; ) Gör så gott jag kan med att "lura" i dom lite nyttigare godis och kakor : ) men pastan lyckas jag nog aldrig ta bort för dem , eller ja , man vet aldrig ; )

Slutsurrat för idag , go`natt på er där ute !!

**********************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar