torsdag 26 juni 2014

Blixtar och dunder

Jag har haft fyra av fem barn hos mig i två dagar nu och då känner jag mig mer hel än annars, kommer nog aldrig att ta till mig att barnen växer upp och klarar sig själva, jo till viss del givetvis, men den där känslan av att jag är mamman till dessa gobitar och de är mina ungar, jag ska skydda, mata och älska dem i all tid, den känslan!! ♥♥♥♥♥ Ja ni vet , eller hur? :))

Är omåttligt stolt över min knasiga tonåring som håller på att sy en tidsenlig kjortel , en kopia på den som Bockstensmannen hade! Denna ska senare användas i något lajv (kan inget om detta), gillar att grabben är kreativ och syr sina egna dräkter i stället för att köpa färdigt :))

Idag har det både åskat, haglat och regnat! Jag avskyr åska men regnet behövs. Smågrabbarna gjorde sista dagen på dagis/fritids idag så nu är det långledigt.......tror jag behöver ett lycka till, här ; ) Minstingen kom hem med ett rinnande, svidande och varigt öga , stackar´n har väl fått ögoninflammation!?!? Pappan åkte till apoteket och fick tag på salva, det gick åt två personer för att få in den ögat kan jag meddela!
Fatta att det ska komma hem någon "skit" jämt och ständigt från detta dagis, MORR!!
Ja , jag skäller inte på verksamheten på det viset för både vi och barnen gillar den skarpt :) det är bara så synd att det ska härja så många sjukor på stället :(

Jag hoppas verkligen det går över snabbt och INTE smittar nån av oss andra, för på lördag har vi planerat att ha födelsedagsfika för två av barnen som fyller år i dagarna! Var så länge sedan vi var ihopsamlade så jag blir besviken om det inte blir något av det....

Nej nu får det vara nog för idag , ha det gott allihopa!

Bilden lånad på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar