torsdag 24 januari 2013

Lurad av en semla , eller tre!

Nu kommer jag bli mer personlig än vanligt här , men det är ett måste ! Bakade ju lchf-semlor igår med väldigt lite kolhydrater ....... Åt en till efterrätt igår och en till kvällsfika igår,,,,,,,,,,En semla blev kvar i kylen tills idag och den tog jag efter maten.....Den smakade såååå gott , mandelmassan och grädden , mmmm !!   Mandelmassan var gjord med sukrin och stevia som sötning..  Men så likt "vanlig" mandelmassa att det inte kändes nån skillnad alls! Och här blev antagligen min hjärna grundlurad !?! 
 Fick för mig i eftermiddags att jag skulle baka en kaka till ungarna och gubben , ett mellanting mellan bullar och sockerkaka med ett krispigt havregrynstäcke med kanel, på..
 Men i själva verket så var det mig själv jag bakade till , eller mitt sockermonster , ett ruggigt sockermonster som troligtvis väcktes med hjälp av grädde och lchf-mandelmassa.....

Kakan var god , iallafall den första biten , de övriga fyra !!! smakade bara sött ,sött så in i helskotta.  Nu fick jag ju givetvis dåligt samvete , blev yr och matt efter en stund och något senare , magknip!! Men det dåliga samvetet bytte jag ut mot att jag faktiskt fick en erfarenhet till ! Nu har jag fått lära mig att jag ska vara vaksam , att jag ska vara försiktig med lchf-bakverk , de kan faktiskt trigga igång sockerbegäret........ 

"surt sa räven"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar