måndag 18 november 2013

Lärorikt



Ibland så hopar sig saker så in i bänken , de inte riktigt klokt alltså! Som igår , då det blev stopp i avloppet , så att all "skit" hamna på golvet i källaren istället för ute i brunnen där det sak vara!! Ungefär i samma veva bestämde sig diskmaskinen för att fuska , den jäkeln hade sparat i stort sett alla matrester , tvi å blä på de!!

Jaja , efter en del arbete så fick gubben i ordning på avloppet , trevligt , trevligt   ; ) Diskmaskin tog jag itu med idag..... Jag plocka isär lite här och där , hittade inte nåt särskilt , fick mest problem då jag skulle komma ihåg var pinalerna hade suttit , hehehe!!

Men sen ser ni , fick jag se att det såg lite konstigt ut i hålen på de där vingarna som spolar vatten över disken! Plockar bort dem också , och döm om min förvåning när de är fulla med majskorn , pumpafrön och solroskärnor!!! Hur i hela hmhm kommer de dit, och inte ur??? Så nu blir det stränga order att hädanefter skölja disken noga , noga innan den stoppas i maskin!!

Förutom att serva diskamaskin har jag pluggat en del (ganska mycke) , fixat med mat och annat , träning har det också blitt , alltmedan ryggen värker mest hela tiden.....men försök knäcka mig om du kan , din ryggusling ; ))
Känt mig lite som Mulle Meck idag ; )
Goolebild

1 kommentar:

  1. Oj, undrar hur majsen och fröna kommit in i vingarna... de brukar ju vara rätt täta. Tur att du löste problemet i alla fall. :-)

    SvaraRadera