onsdag 29 maj 2013

Mellan hägg och syrén



Regnet har öst ner i stort sett hela dagen , drygt tio millimeter har vi fått. Men lagom till kvällen så slutade det och solen trevade sig fram emellan molnen :) Jag fick mig en välbehövlig promenad med mig själv och P3 som sällskap , jag traskade i en dryg halvtimme , lyssna på radio och såg mig omkring! Stängde av radion efter en stund , blev bara stressad märkte jag, så ja lyssnade på alla fåglar som spelar som galningar istället , och på vinden som susade i träden , det låter nåt alldeles särskilt fint när det blåser igenom asplöv , har ni tänkt på det ? :)

Naturen brassar på för fullt nu , häggen har nästan blommat klart  och syrénen är redo att ta över ,  det går så fort , så fort att man inte hinner med att se och ta in allt som händer......Och det ger mig en underlig nedstämd känsla , att detta som jag gått och väntat på hela vintern , det svichar förbi i ett huj , hmm. Snart är det vinter igen , eller ? Det märks att jag haft en period som varit jobbigare än på länge , men jag ska ta mig själv i kragen än en gång och ge mig en spark där bak! Nu ska det fokuseras på BRA saker , okej? :))

Bilden snodd härifrån


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar