onsdag 8 juni 2011

Storfiskar´n

Grabbarna bus och jag tog ett race med tvillingsulkyn tidigare i kväll! Knatade iväg ungefär en kilometer till ett grannställe som har hästar, där kollade vi på en två veckor gammal fölunge :) Fyraårige sonen var förtjust, men ännu mer förtjust blev han när hästägaren kom och började prata, för är det nåt som min son gillar så är det att prata med folk! Lillkillen tittade på hästarna å sa: vav,vav,vav. Alla djur skäller nämligen ;)) Vi tackade för titten och knatade hemåt igen. Jag pustade mej upp för en backe, råkade vända mej om och fick se att lillen hade slängt sin mössa i början på backen, bara att vända och hämta den, sedan masa sej upp för backen igen!!! Var genomsvett efter de två kilometerna som vi knallade.

Mellangrabben ringde till mej i kväll! Han berättade att han varit med sin farfar på sjön och fiskat, och han hade fått upp sin livs största gädda med sitt eget spö och drag :) Stolt som bara den talade han om att gäddan vägde 6KG!!! De är inte illa :)) Men jag kan tala om att fisken den får farfar och farmor ta hand om, för om jag försöker laga gädda så äter inte ens en hungrig katt upp den ;)

Nä nu är klockan snart tolv (24) , å jag har en del att göra innan jag kan dyka i bingen så: på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar