söndag 3 juli 2011

Kalas för 14-åring och 18-åring!

Igår så hade vi killarnas gemensamma kalas! Jag hade lagat lite god mat och bakat tårtor, maten blev en liten buffé kan man säga, för jag hade gjort i ordning potatissallad, ungsrostade grönsaker, kycklingfilé och flintastek, en kall sås och en brié-ost :) Gott, gott!

Två tårtor fick de bli: en vanlig ordinär gräddtårta och en fröding-tårta! Fröding-tårtan gjorde jag om lite i fyllningen: istället för att enbart fylla med vaniljkräm så gjorde jag några lager med aprikospuré, mmm :)

Tårtorna var goda, jag åt av båda men inga stora mängder precis, efteråt var jag nöjd och längtade inte efter mera!!!! Den känslan......den var bra, den :)))

Vanlig gräddtårta med sylt å vaniljkräm i fyllningen

Fröding-tårta med modifierad fyllning! 

GRATTIS då mina fina grabbar, älskar er så mycke ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar