fredag 20 april 2012

Grått...

Det regnar idag och är riktigt gråtrist , och jag är trött och sliten till både kropp och själ...... Ja regnet är inte bra trist, det är faktiskt till stor nytta bl.a. för vår nyplanterade  thuja-häck , är riktigt nöjd att jag slipper stå med slang och vattna : )

Jag tyckte jag behövde muntra upp mig lite, så jag plockade fram en liten bok som jag fick av farmor en gång : Litte mer å grônne på , heter den! Det är små texter, ordspråk å annat på värmländska, riktigt kul att sitta å bläddra i, man får nästan fundera på vad det står egentligen, fast man är äkta värmlänning ; ))

" Let inte ätter dä som är dåligt - försök å hette nôt som är bra. " 

Visst är det tänkvärt, vi ska inte leta efter det som är dåligt, utan vi ska försöka hitta något som är bra i stället ?

Ha en fin helg alla! Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar