fredag 2 december 2011

Andra bullar ;)

 Har bakat krater-bullar i lchf-style! Använde mej av ett recept i Marianns LCHF mat&bak , en inspirerande blogg !!  Det jag gjorde annorlunda var att jag rullade små bullar som det gjordes en fördjupning , fyllde med en blandning av smör, kanel och lite sukrin. I originalreceptet är det två sorters sötningsmedel som används, men jag har bara sukrin. Borde kanske skaffa stevia också, de är så dyrt bara, men å andra sidan används det ju ytterst lite av det.....jajaja, jag får väl se hur jag gör!

Men bullarna då? Tja, de ser nog godare ut än vad de är, fast nog är det mysigt att kunna fika en bulle ihop med mina små-troll nån gång ibland utan att det "lägger sej på", så, ja de får godkänt och med mer sötning kan de nog bli väl så bra :))







Visst ser de fina ut, mina kraterbullar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar